10 indicadors d’una avaluació deficient

359572656_51a00dc2a6_qEstà enllestit la feina de tancar les primeres avaluacions del curs d’enguany. Queden pocs dies del trimestre i tots, alumnes i mestres, ja estem pensant en les vacances de Nadal i ocupant-nos amb les activitats i les celebracions típiques de l’època de l’any.

També és el moment idoni per avaluar el nostre propi treball com a mestres i reflexionar sobre els processos d’avaluació que hem emprat a les nostres classes.

Em sorgeixen les següents preguntes:

Els meus alumnes entendran les qualificacions que han rebut?

He fet prou per explicitar els criteris d’avaluació al llarg de l’avaluació?

He tingut en compte l’autoavaluació de cada alumne del seu progrés?

He tingut en compte les diferents maneres d’aprendre de cadascú dels meus alumnes?

Aquesta setmana he llegit aquesta entrada en el blog Life of an Educator by @justintarte que m’ha ajudat a reflexionar més sobre aquest procés complex i em dóna idees per millorar la meva tasca docent.

Espero que la meva traducció copsi les seves idees amb claredat!

  1. Les tasques que avalues són dissenyades per poder apuntar un número a la llibreta de notes.
  2. Quan proposes una activitat a classe, la primera pregunta que et fan els alumnes és si això té nota.
  3. Si la segona pregunta que fan és “quant val aquest exercici?”, tens un problema greu!
  4. Quan molts dels teus alumnes més competents reben qualificacions baixes per no haver fet els deures i o treballs exigits durant l’avaluació.
  5. Quan comentes les avaluacions amb les famílies dels alumnes i la raó principal que fas servir per explicar el baix rendiment és que l’alumne no fa els deures.
  6. Quan abans d’acabar un trimestre els alumnes o les seves famílies et demanen feina extra per tal de millorar la nota.
  7. Els alumnes no s’engresquen amb les activitats que “no tenen nota”.

8. Quan avalues un treball en grup, cada membre del grup rep la mateixa qualificació.

  1. Quan creus que és normal que hi ha d’haver un equilibri entre aprovats i suspesos.
  2. Quan creus que una bona nota és una bona recompensa pel treball fet i que una bona nota motiva els alumnes a treballar millor.

Afegiria algun altre punt:

  1. Quan avalues cada alumne de la mateixa manera.
  2. Quan penses en l’avaluació només cap al final i no des del principi del trimestre.
  3. Quan dónes molt de pes a eines formals d’avaluació com exàmens.
  4. Quan oblides el potencial creatiu dels teus alumnes.
  5. Quan et sents segur amb la teva manera d’avaluar!
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s